La UGT de Catalunya homenatja els exiliats d’avui i d’ahir en el dia mundial de les persones refugiades

germanes-uritzA l’acte, demà 20 de juny, també es presentarà l’exposició ‘Història i compromís de les Germanes Úriz’, que es podrà visitar a la nostra seu de Rambla de Santa Mònica fins al 31 d’agost

Amb motiu del Dia mundial de les persones refugiades demà dimarts, 20 de juny, la UGT de Catalunya organitza l’acte “Jornada en defensa dels drets dels refugiats”, que vol ser un homenatge als refugiats i refugiades d’abans i d’ara, tot fent un paral·lelisme històric amb els exiliats de la guerra civil i els exiliats i refugiats actuals.

L’acte, que tindrà lloc a les 12 hores al vestíbul de la seu de la UGT de Rambla de Santa Mònica, 10 de Barcelona, comptarà amb les intervencions de :

• Javier Giménez, mestre de l’antiga Federació de Treballadors de l’Ensenyament (FETE) de la UGT des del 79, ara jubilat. Fill d’una nena refugiada de la guerra civil. Ha treballat la memòria històrica de la FETE a Catalunya i la seva vinculació amb la renovació pedagògica.
  • Anna Terrón, presidenta d’Instratègies i exsecretària d’Estat d’Immigració i Emigració.
  • Amina Hussein, periodista i activista kurda del Kurdistan sirià.
  • Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya.

A l’acte també es presentarà l’exposició “Història i compromís de les Germanes Úriz”, que tindrem exposada al vestíbul de Santa Mònica fins al 31 d’agost. Les germanes Úriz, Pepita i Elisa, van ser pioneres de la renovació pedagògica i lluitadores pels drets de les dones i els infants. D’origen navarrès, van exercir com a professores a les escoles de magisteri de Girona, Lleida, Tarragona i Barcelona durant bona part del primer terç del segle XX, abans d’emprendre el camí d’un exili sense retorn. Durant els anys de la Segona República van ser impulsores de les primeres organitzacions feministes i de la FETE, el sindicat del professorat de la UGT.

Acte del Dia mundial de les persones refugiades

DIA: Dimarts, 20 de juny de 2017.

HORA: 12 hores.

LLOC: vestíbul de la seu de la UGT de Rambla de Santa Mònica, 10 (Barcelona).